torsdag 30. september 2010

Mastra – Ledkam 3 – 4 (0-1)

Ein merkedag i Ledkams 2010-sesong!

Onsdag 29/09.
Vikevåg stadion, Rennesøy.
Mastra – Ledkam 3 – 4 (0-1).

Et uvanligt opplagt Ledkamlag klarte å krusa seg inn te seier.

I fysste omgang stilte Tord som kiper, någe som viste seg å ver et lykkeligt valg (tror d e den einaste omgangen i år korr me ikkje har sloppe inn mål). Me va bemerkelsesverdigt kloge i forsvar – sjøl om me blei pressa ein del. Å me hadde någe snarturar framøve åg, vårt mål kom itte godt samspel av Galta, Andy & ein knallharde markkrybar fra Cornelius. Mastra hadde 40 skudd øve, udenfor & rett i klybene på Tord.

D va vakkert.

Andre omgang gjorde me et bytte av kiper – eg tog på meg hanskane (itte strengt tatt ikkje udretta aent i fysste enn å stå i veien for modstandars kiper ved Cornelius’ skåring), men d blei fort litt travelt – Mastra fortsatte å skyda – men di hadde kalibrert i pausen så skuddå va stort sett innenfor stengene, någe som medførte et par flaksa-/reaksjonsreddningar før di udligna te 1–1 itte ti minutt (ca.). Då konne ein se for seg at me sko detta samen, men den gang ei – direkte fra avspark, itte 5/6 pasningar suste Tord ballen rett i mål te 1-2– d va nydeligt.

Så komme et elendigt øyeblikk – Galta gir ein (litt svage) pasning te meg, som eg e alt for trege ud på – så Mastraspissen pirke fra meg ballen å skåre lett… Hadde eg der & då hatt ein kappe sko eg pigede ha toge den skåringen på den (kanskje eg samtidigt konne ha skyldt d på at d e græla vanskelig å springa me kappe?).

Men då va Tord i gang & totalt ustoppelige, han finta, skårte, reiv seg laus, skårte, takla, svetta & ropte. Å me leda plutseligt 4-2. Å alt så enkelt ud.

I denne perioden mista Mastras (allerede totalt uberegnelige) bergenser håve. Han takla Andy i lårhøyde – et trekk som faktisk e forbudt ihht Genevekonvensjonen – hadde me hatt ein dommar me ein minste grad av pondus hadde syndaren blitt dratt itte håret du av banen å for evigt satt i karantene (ja nå e eg klar over at karantene strengt tatt betyr 40 dager, men ji meg litt slakk – dette e jo poesi), men den gang ei, han fortsatte kampen & plagte både Tord & andre me skallingar & spark…

Me 7 minutt igjen skårte Mastra ennå ein gang – å itte d va dårr ein del stress, men me hållt du & i tussmørke blei kampen blåst av & me va forregtigt fornødde.

Dagens menn va Tord & Galta. Tord som klarte kunststykke å hålla buret reint & skåra hattatriks i ein & same kamp. Galta fordi han sprang, dirigerte, krangla (me bergenseren så klart) & takla så d suste.

Laget besto for dagen av følgende friskuser:
Tord, Ravn, Eivind, Galta, Andy, Cornelius, HP & Jolle

Ingen kommentarer: